sobota, 30 marca 2013

Sernik krakowski

Sernik krakowski



Jestem rodowitą krakowianką więc nie mogło u mnie zabraknąć przepisu na niego a nawet otwiera wspaniałą listę serników. Wspaniały sernik na kruchym spodzie z kratką na wierzchu, polane lukrem i ozdobione skórką pomarańczową,a masa sernikowa jest  pyszna i wilgotna z dodatkiem rodzynek i skórki pomarańczowej. Naprawdę warto spróbować !

Skladniki: na ciasto

150 g mąki
5 łyżek cukmru pudru
150 gran nasła
jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Składniki: na masę

500 g sera
200 g cukru
2 jaja
50 g rodzynek
cukier waniliowy
4 łyżki kwaśnej śmietany
6 łyżek mąki ziemniaczanej

Lukier:
3 łyżki   gorącej wody
8 łyżek cukru pudru


Przygotowujemy ciasto.
Ucieramy jajo z cukrem i dodajemy do masy trochę mąki i z proszkiem do pieczenia..Resztę mąki wyrabiamy szybko,  z pokrojonym masłem , dodajemy utarte z cukrem jajo  i mieszamy. Formę na ciasto wykładamy papierem do pieczenia i wylepiamy większą częścią ciasta. 
Wkładamy do nagrzanego piekarnika do 170 stopni. na około 15 minut.

Masa serowa.
Ser mielimy dwukrotnie,dodajemy śmietany i ucieramy dalej. Stopniowo dodajemy cukier,żółtka,mąkę zie
mniaczaną, cukier waniliowy, rodzynki. Białka ubijamy na sztywną pianę i delikatnie mieszamy z masą serową.  Nakładamy na podpieczony spód,
Na wierzchu ciasta układamy wycięte paseczki tworząc wzór kratki.Wkładamy do piekarnika na 50 minut. Po upieczeniu przygotowujemy lukier.Mieszamy cukier puder  z gorącą wodą i ucieramy na gładki krem
Smarujemy ciasto lukrem i posypujemy skórką pomarańczową do dekoracji ! Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie, ja wypróbowałam przepis ,kuchni lidla, na sernik, również pyszny, na mielonych biszkoptach, z rodzynkami i olejkiem waniliowym:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny,robiłam go z sera wiaderkowego Pilos,wyszedł pyszny.

    OdpowiedzUsuń