niedziela, 15 lutego 2015

Ciasto bounty

Ciasto Bounty



 Witam! dawno mnie tu nie było, więc powracam z przepysznym ciastem na ponowne powitanie.
Ciasto zrobiłam dla mojego męża na Walentynki!
On jest miłośnikiem kokosu a to ciasto właśnie ma smak kokosowego batonika bounty z polewą czekoladową .
Muszę przyznać,że dawno nie jadłam tak dobrego ciasta. Serdecznie zapraszam do spróbowania!

Przepis pochodzi z bloga Eweny Raspberries and cream.

Składniki:
Ciasto:
250 g masła
200 g cukru
200 g mąki
4 jajka
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki mleka
3 łyżki kakao

Masa:
500 ml mleka
6 łyżek kaszy manny
200 g cukru
200 g masła
200g wiórków kokosowych

Polewa:
200 g czekolady
150 ml śmietanki 30 %

Foremkę o wymiarach 38x25 wykładamy papierem do pieczenia.
Piekarnik nagrzewamy do temp. 180 stopni.
Masło miksujemy z cukrem,stopniowo dodając po 1 jajku ubijamy.
Na koniec łączymy z mąką, proszkiem do pieczenia, kakao i mlekiem. Ciasto przekładamy do foremki i pieczemy ok. 20 minut.
Pozostawiamy do wystudzenia.
W międzyczasie przygotowujemy masę. Mleko gotujemy dodajemy kaszę mannę i masło caly czas dokładnie mieszając.Dodajemy cukier i wiorki kokosowe. Mieszamy. Gorącą masę wylewamy na wystudzone ciasto.Pozostawiamy do zastygnięcia.,
Śmietanę podgrzewamy, dodajemy połamaną czekoladę i mieszamy, aż się rozpuści.                     Polewamy wierzch ciasta. Pozostawiamy do zastygnięcia. Ja włożyłam do lodówki na ok. 3 godziny.
Smacznego!



4 komentarze:

  1. Ciasto bounty zawsze wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ciasto wygląda naprawdę przepysznie. Gdy tylko skończę remont kuchni na pewno wypróbuję ten oraz inne przepisy z Pani bloga. Nie umiem się doczekać, zwłaszcza, że kupiłam nową patelnię wmf. Mam nadzieję, że będzie mi dobrze służyć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis, muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń