poniedziałek, 18 marca 2013

Ciasto drożdżowe ze śliwkami

Ciasto drożdżowe ze  śliwkami



Puszyste ciasto drożdżowe ze śliwkami i kruszonką. U mnie nie za wysokie, gdyż pieczone na blaszce z piekarnika, więc jest dużo. Ja wykorzystałam śliwki  mrożone. Bardzo polecam ten klasyk w sezonie śliwkowym.

Składniki: ciasto

30 g drożdży
100 g cukru 
500 g mąki
szklanka ciepłego mleka
5 żółtek 
100 g masła
1 kg śliwek 

kruszonka;

100 g mąki 
50 g masła
50 g cukru

Drożdże rozetrzeć z łyżką cukru. Odstawić na 15 minut w ciepłe miejsce. Mąkę przesiać, wlać letnie mleko, dodać szczyptę soli i drożdże.Następnie dołożyć utarte z cukrem żółtka i rozpuszczone masło.Wyrabiać, aż ciasto będzie odstawało od ręki. Umieścić w ciepłym miejscu na 30 minut.
Składniki na kruszonkę połączyć i wstawić do lodówki .
Ciastem wylepić posmarowaną masłem i wysypaną bułką tartą formę.Obłożyć śliwkami.Posypać kruszonką.
Piec ok. 50 minut w temperaturze 180 stopni.  Smacznego !

3 komentarze:

  1. bardzo lubię ciasto drożdżowe, chyba z każdymi owocami. Twoje wygląda super (a to, że niskie to dobrze, bo jakby bardziej owocowe) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak na 500 g maki to jakies marnawe to Twoje ciasto.....a do kruszonki cukru nie trzeba ???

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba zjadłam ten cukier ale przepis na kruszonkę poprawiony ! A ciasto jest niskie bo pieczone w formie od piekarnika, trzeba czytać dokładnie a nie krytykować !

    OdpowiedzUsuń