niedziela, 1 grudnia 2013

Piernik śliwkowiec

Piernik śliwkowiec


Czas rozpocząć wypieki, które przypominają nam, że Święta coraz bliżej. A  to propozycja na piernik z powidłem śliwkowym i śliwkami w środku. Można użyć słodszych śliwek kalifornijskich, bądź  tych bardziej aromatycznych wędzonych węgierek. Ja pomieszałam dwa rodzaje. Tylko nie zapomnijcie tak jak ja,oprószyć ich mąką! Moje przez to wpadły na dno ciasta!

Składniki:
3 jajka
1/2 szklanki oleju
2 szklanki mąki
łyżeczka cynamonu
łyżeczka sody oczyszczonej
łyżeczka kakao
2 łyżki przyprawy do piernika
szklanka mleka
150 g powideł śliwkowych
20 dag pokrojonych suszonych  śliwek

Jajka ubij z cukrem na puszystą masę.Wlej powoli olej dalej ubijaj. Dodaj mąkę przesianą z cynamonem, przyprawą do piernika, sodą i kakao. Następnie wlej mleko. Wciąż ubijając, dodaj powidła. Wsyp śliwki i wymieszaj łyżką. Keksówkę wyłóż papierem do pieczenia, wlej ciasto. Piecz ok.60 min. w temp. 190 stopni (do suchego patyczka). Można polać stopioną czekoladą.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz